Zichtbaarheid verbeteren

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden

Je bent trots op jouw product of dienst en dit wil je natuurlijk aan iedereen laten zien. De website is prachtig, de teksten zijn goed geschreven, maar helaas blijven de bezoekers achter, jammer! Je weet dat je hoger in de zoekmachine moet komen, maar heb je geen idee hoe? INOMA staat voor je klaar om je te assisteren bij zoekmachine optimalisatie.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Wat betekent SEO
Verbeterde zoekpositie

Wat betekent SEO

Search Engine Optimalization (SEO) betekent zoekmachine optimalisatie. SEO zorgt voor een betere vindbaarheid van jouw website. Dat kan op veel verschillende manieren, maar het doel is altijd om een betere positie binnen de zoekmachine te krijgen (vaak is dit Google). Wil jij je positioneren in een andere zoekmachine? Geen probleem, wij regelen het!

Zoekpositie verbeteren?
SEO optimalisatie

Online vindbaarheid verbeteren

Bij INOMA helpen wij jou om de vindbaarheid van je website te verbeteren. Hoger in Google scoren zorgt voor meer potentiële klanten op je website. Meer potentiële klanten = meer omzet, en dat wil je! Met de juiste SEO-strategie heb je geen kosten per klik, maar wel meer online zichtbaarheid. Onze SEO nerds weten hier alles vanaf en kunnen je perfect helpen!

Afspraak maken Klik hier
Online vindbaarheid verbeteren
Content marketing
  • Jeroen Kets
  • Jonne van Bodegraven
  • Kim de Vaal

Door onze aanpak weten wij binnen een relatief kort tijdspad ijzersterke resultaten neer te zetten.

Content marketing

Het creëren van de juiste content is een creatief proces waarin continu rekening gehouden moet worden met de marketingdoelstellingen die passen bij de online strategie. INOMA heeft verschillende content marketeers die jou kunnen helpen met het maken van teksten, foto’s, video en meer.

Content marketing

Conversie optimalisatie

Wat is het doel van jouw website of webshop? Een aankoop doen, offerteaanvraag, een belletje of misschien een e-book-download? Wat het ook is, bij INOMA richten we de website op een slimme manier in. Wil jij meer conversies, en dus meer resultaat. Geen probleem, wij regelen het!

Conversie optimalisatie (CRO)
Relevante termen voor zoekmachines
Zoekwoordenonderzoek

Relevante termen voor zoekmachines

Voor een hogere positie in de zoekmachine, is het belangrijk relevante termen te gebruiken. Vooraf doen wij daarom een zoekwoordenonderzoek. Zo kunnen we jouw website perfect optimaliseren. Daarbij kijken we welke woorden relevant zijn voor de zoekmachine. Relevante woorden zorgen er namelijk voor dat de zoekmachine jouw content belangrijk genoeg vindt om zichtbaar te maken voor bezoekers. Neem bijvoorbeeld het zoekwoord ‘autobedrijf’. Wanneer je zoekt naar auto’s vermeld je vaak het merk erbij. De merknaam is dan ook een relevant zoekwoord die belangrijk is voor de zoekmachine. Wil je graag meer weten?

Contact opnemen

Veelgestelde vragen

Zoekmachine optimalisatie is niet te vatten in een paar termen. Het is een totaalplaatje wat moet zorgen voor betere vindbaarheid. In de basis zijn er over de 200 regels die een zoekmachine hanteert om de kwaliteit van je website of webshop te bepalen. Denk aan de opbouw van teksten, optimalisaties van afbeeldingen, structured data, interne linkstructuur, et cetera.

SEO kun je niet zien als een korte termijn investering. Ja, je zult vaak in de eerste dagen na het implementeren van een goede strategie al beweging zien in Google, maar het gaat niet het beoogde resultaat opleveren. SEO heeft tijd nodig. Wij hanteren vaak de regel dat we een traject aangaan voor minimaal 6 maanden. Pas dan kun je echt goed zien hoe je strategie ontwikkelt. Uiteraard zijn er indicatoren die je al na dagen en weken kunt zien. Je hoeft dus niet 6 maanden te wachten voor je resultaat ziet. Hoe SEO omzet tot aanvragen is ook afhankelijk van de website of webshop.

Tegenwoordig zoekt men in complete zinsverbanden. De oude short tail keywords van 1, 2 of 3 termen in één zoekopdracht is inmiddels nog slechts 75% van de totale aantal zoekopdrachten en nog steeds dalende. Je kunt dus stellen dat 25% en toenemend zoekopdrachten zijn die je enkel kunt voorspellen door hun uniekheid. Door goed te luisteren naar onze klanten weten wij wat leeft onder hun doelgroep en kunnen we daarop inspelen met gecalculeerde voorspellingen.

Gestructureerde gegevens, ook structured data (schema.org) genoemd, helpt een zoekmachine jouw site te lezen. Hoe meer jij logica aanbrengt in de opbouw en structurering van al je informatie, hoe beter een zoekmachine kan bepalen waar jij vindbaar op wilt zijn. Dit wordt inherent beloond met betere organische vindbaarheid.

In de basis stellen wij dat beide even belangrijk zijn. Het één kan niet zonder het ander. Je website kan nog zo goed zijn geoptimaliseerd, maar geen autoriteit opbouwen op basis van backlinks. Visa versa kun jij hele goede backlinks creëren, maar als je site niet op orde is zullen de backlinks weer minder impact hebben. Een goede mix hierin is essentieel. Binnen de strategie bewegen wij wel per maand flexibel wat de meeste aandacht krijgt. Als het in grote lijnen maar gelijk is.

Ja dat kan. Echter kan het voorkomen dat wij dit toch niet oppakken simpelweg omdat de website of webshop die wij vindbaar moeten maken echt verre weg van optimaal is/ optimaal is te krijgen. Soms is het dan goedkoper en sneller om eerst een nieuwe, optimale website of webshop neer te zetten. Wij hebben al diverse cases waarmee we dit kunnen onderbouwen.

Uiteraard. Jullie krijgen iedere maand een vast contactmoment met één van onze specialisten. Zij nemen je mee door alle data en leggen alles in jip-en-janneke uit. Uiteraard komen wij ook proactief met adviezen. Tussendoor vinden er vaak kleinere overlegjes plaats. Mocht je het willen beperken tot één keer per maand is dat uiteraard goed. Echter, hoe meer wij kunnen sparren en afstemmen, hoe sneller wij meters kunnen maken.

INOMA
Quote Van ei naar Kip

Van Ei naar Kip

INOMA heeft voor ons onze nieuwe website gemaakt en heeft daarbij ook direct gekeken naar de conversie en de vindbaarheid. We zijn tijdens het traject zeer fijn geholpen.

Zij gingen je voor

INOMA

Zien we jou snel?

Onze aanpak is eigenwijs, met een proactieve houding en bewezen resultaten als fundament. We duiken diep in jouw markt, combineren kennis met kunde en bieden op maat gemaakte oplossingen voor jouw specifieke marketingvraagstuk. Daarbij willen we niet alleen jouw doelen behalen maar deze overtreffen. Kies je voor INOMA, dan kies je voor groei!

Maak een afspraak

INOMA - parkeren

Marketingadvies

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.