Google Merchant Center

Google Merchant Center is een platform dat wordt aangeboden door Google als onderdeel van het Google Ads-ecosysteem. Het is bedoeld voor verkopers en retailers om hun productgegevens te uploaden en te beheren, zodat ze kunnen worden weergegeven in Google Shopping-resultaten en andere Google-services.

In het Google Merchant Center kunnen verkopers productinformatie zoals titels, beschrijvingen, prijzen, afbeeldingen, voorraadniveaus en verzendinformatie toevoegen. Deze gegevens worden vervolgens gebruikt om productvermeldingen te maken die worden weergegeven wanneer gebruikers relevante zoekopdrachten uitvoeren in Google Zoeken of in het specifieke gedeelte van Google Shopping.

Door hun producten te uploaden naar Google Merchant Center, kunnen verkopers hun zichtbaarheid vergroten en potentiële klanten bereiken die op zoek zijn naar specifieke producten. Het stelt adverteerders ook in staat om gerichte advertenties weer te geven op basis van de ingediende productgegevens. Dit draagt bij aan een meer gerichte en effectieve advertentie-ervaring voor zowel de verkoper als de consument.



INOMA

Zien we jou snel?

Onze aanpak is eigenwijs, met een proactieve houding en bewezen resultaten als fundament. We duiken diep in jouw markt, combineren kennis met kunde en bieden op maat gemaakte oplossingen voor jouw specifieke marketingvraagstuk. Daarbij willen we niet alleen jouw doelen behalen maar deze overtreffen. Kies je voor INOMA, dan kies je voor groei!

Maak een afspraak

INOMA - parkeren

Marketingadvies

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.