Elevatorpitch

Wat houdt een elevatorpitch in?

Andere benaming: Elevatorspeech

Een elevatorpitch is een korte en bondige manier van presenteren om een product, dienst of project te verkopen. Het is bedoeld om hetgeen wat je presenteert zo overtuigend mogelijk aan te prijzen. Het is de bedoeling dat investeerders overtuigd raken van de presentatie die je geeft zodat ze daadwerkelijk in jouw project willen gaan investeren.

De naam elevatorpitch komt van de tijdsduur waarin een lift van de onderste tot aan de bovenste verdieping van een gebouw gaat. Deze tijd ligt tussen de 30 seconden en 2 minuten.

De elevatorpitch wordt tegenwoordig voor veel verschillende doelen gebruikt. Voorbeelden van zulke doelen zijn netwerken, verkopen, solliciteren, speeddaten of om je punt duidelijk te maken.

Er zijn bij het geven van een effectieve elevatorpitch belangrijke vragen die gesteld moeten worden. Wat is het product? Wat heeft de koper eraan? Wie zijn we? Tot slot zijn er drie belangrijke aandachtspunten, dit zijn non-verbale communicatie, de inhoud van een pitch, verbale communicatie.



INOMA

Zien we jou snel?

INOMA is hét full-service marketingbureau uit Veenendaal. Onze aanpak is eigenwijs, met een proactieve houding en bewezen resultaten als fundament. We duiken diep in jouw markt, combineren kennis met kunde en bieden op maat gemaakte oplossingen voor jouw specifieke marketingvraagstuk. Daarbij willen we niet alleen jouw doelen behalen maar deze overtreffen. Kies je voor INOMA, dan kies je voor groei!

Maak een afspraak

INOMA kantoor - Landjuweel 9 Veenendaal

Marketingadvies

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.