Gegroeid naar 60 aanvragen en 30 boekingen per maand
Huidkliniek de Vallei kwam 2,5 jaar geleden naar ons terug toen zij aan het starten waren met hun onderneming. De opdracht was simpel. In een kort tijdspad vindbaar worden op relevante termen en zorgen dat de aanvragen snel gaan lopen.
Huidkliniek de Vallei
Heel erg tevreden over INOMA! helpen en denken goed mee, komen met nieuwe ideeën en zijn erg professioneel.
Het proces
Bij een nieuw domein komen er andere uitdagingen om de hoek dan het ombouwen van een bestaande website welke al historie heeft opgebouwd. We hebben voor hen een SEO-onderzoek gedaan om al hun kansen in kaart te brengen, een fotoshoot op locatie gedaan, de teksten geschreven en de website gebouwd. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met bloggen, het schrijven van meer landingspagina’s, Google Ads en linkbuilding om de vindbaarheid te boosten. Als dank voor deze geweldige opdracht hebben wij een logo herdesign cadeau gedaan.
De strategie
Tijdens het intakegesprek en dankzij het onderzoek hebben we al vrij vlot een werkgebied weten af te kaderen. Binnen dat werkgebied hebben we een aantal relevante termen gevonden waarvoor wij landingspagina’s hebben geschreven. Omdat het werkgebied vrij klein is zijn we al vrij vlug overgestapt op bloggen. Met bloggen richten we ons op diverse short tail keywords en long tail keywords om met name mensen in deze regio op de website te laten landen die niet i.c.m. plaatsnamen zoeken. Het resultaat? 22 landelijke top 3 plekken en alle regionale, relevante termen op 1.
We hebben de online aanwezigheid vanaf het begin opgebouwd, nu zien we verschillende aanvragen per dag binnenkomen!
Complete website
Voor Huidkliniek hebben wij de gehele website van A tot Z gemaakt. We hebben ons ontfermd over de contentstrategie, het ontwerp, het bouwen van de site, fotografie, het schrijven van de teksten en het inregelen van GA4, Tag manager en Google Search Console. Als extra hebben we Huidkliniek de Vallei kosteloos een logo-redesign gegeven omdat wij het oude logo absoluut niet vonden passen bij de mooie stappen die zij toen van plan was te gaan maken.
Salonized
Nadat de Gratis consult-aanvragen al vrij snel opliepen hebben we samen met de klant gezocht naar een online boekingssysteem. Huidkliniek de Vallei was teveel tijd kwijt aan het beantwoorden en opvolgen van deze leads. We hebben samen de rekensom gemaakt dat de tijdsbesparing opweegt tegen de kosten van een extern systeem. Al snel bleek dat dit een succes was. Per maand komen er ruim 30 boekingen binnen, al betaald tijdens het reserveren en direct in hun agenda.