Klant
Bakker Hilvers
Expertises
313%
Van 536 naar 1676 organische termen
15,3%
Toename in nieuwe gebruikers
88+
Gemeten conversies
Bakker Hilvers is één van de oudste bedrijven van Nederland. We zijn dan ook supertrots dat zij ons hebben benaderd voor het online gedeelte van hun rebranding. Nadat zij hun gehele huisstijl hadden vernieuwd was het tijd om online aan te pakken. De opdracht: een nieuwe website maken in hun nieuwe huisstijl en regionaal de best vindbare bakker worden.
We zijn gestart met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en een SEO 0-meting. We ontdekten al vlug dat Bakker Hilvers regionaal veel online kansen liet liggen. Diverse bakkers die beter scoorde op basis van bakker i.c.m. plaatsnaam. Daarnaast ontdekte we een gigantische hoeveelheid aan termen waarover we konden bloggen en voor het schrijven van landingspagina’s. Naast de nieuwe transitie naar de nieuwe huisstijl was het ook hoognodig om nieuwe foto’s te laten schieten. Samen met hun huisfotograaf zijn we hiermee aan de slag gegaan.
In korte tijd bleek het vernieuwen van de website al de juiste zet. In slechts enkele dagen werden de eerste posities op relevante termen verworven. In de weken die volgde groeide we al vlug uit naar bijna 100 top 3 termen binnen Google. Ook alle andere statistieken gingen rap omhoog. Het aantal gebruikers met 172%, aantal sessies 183%, sessies met engagement ruim 174% en het aantal conversies maar liefst 193%. Kortom, Bakker Hilvers en wijzelf zijn onwijs trots op de resultaten die we nu behalen.
Maatwerk website
Voor Bakker Hilvers zijn we aan de slag gegaan met het ontwerpen en bouwen van een maatwerk, WordPress website. In de website vind je diverse features terug. Wij hebben een mega menu gemaakt waarin de afbeelding varieert afhankelijk van de hover over een item. We hebben de winkels op een slimme manier weten te combineren waarbij de overzichtspagina’s ook dienen als een SEO-landingspagina. En daarnaast is een deel van de interne linkstructuur volledig geautomatiseerd.
Organische groei
Bakker Hilvers heeft ons gevraagd het lokale bereik van hun vestigingen te vergroten. Tijdens de start van het traject hebben wij een uitgebreid zoekwoordenonderzoek gedaan waarmee we meer dan 200 relevante en lokale termen hebben gevonden. Tijdens het bouwen van de website hebben wij deze termen al voor een deel verwerkt. In de maanden na de lancering hebben we voor diverse, lokale termen landingspagina’s geschreven. Inmiddels staan er meer dan 25 geoptimaliseerde pagina’s in deze website. De klant heeft meegeholpen door zelf te bloggen.
Bakker Hilvers
INOMA heeft ons verrast. Duidelijke communicatie, strakke lijntjes en proactief
Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.