Organische groei naar 1500+ relevante termen
Bakker Hilvers is één van de oudste bedrijven van Nederland. We zijn dan ook supertrots dat zij ons hebben benaderd voor het online gedeelte van hun rebranding. Nadat zij hun gehele huisstijl hadden vernieuwd was het tijd om online aan te pakken. De opdracht: een nieuwe website maken in hun nieuwe huisstijl en regionaal de best vindbare bakker worden.
Bakker Hilvers
INOMA heeft ons verrast. Duidelijke communicatie, strakke lijntjes en proactief
De analyse
De oude website is gemaakt via hun leverancier die de koppeling met woningen en Funda maakt. Hier was voldoende ruimte voor verbetering. Er werden zelden knoppen in de website gebruikt waardoor je als bezoeker vrij stuurloos door de website heen kon navigeren. Foto’s, teksten en URL-opbouw waren niet geoptimaliseerd. Op dit front konden we snel winst pakken. Ook was het bij Zonnenberg Makelaardij niet duidelijk op welke woning iemand reageerde nadat een lead een formulier had ingevuld. Daarnaast ontbrak het volledig aan relevante content.
De oplossing
We zijn gestart met een contentstrategie. We hebben in de beginfase bepaald welke termen we zouden gaan inzetten voor het hoofdmenu, categorieteksten, blogs en landingspagina’s. Daarna hebben we de gehele interne structuur van de site uitgedacht. Aansluitend hebben we per pagina de behoefte bepaald. Zo zijn we gekomen tot het maken van maar liefst 19 type contactformulieren die ieder een specifieke set informatie vragen aan een lead, passend bij de behoefte. Het resultaat? Zonnenberg Makelaardij is in zowel organisch bereik als aantal kwalitatieve aanvragen gegroeid.
Hier komt een quote wat wij vinden van deze case
Maatwerk website
Voor Zonnenberg Makelaardij hebben wij de opdracht gekregen om een maatwerk website te maken, gericht op maximale conversie en maximale vindbaarheid. Dankzij de toegankelijke huisstijl hadden wij al vrij vlot een prachtig ontwerp staan. Deze hebben wij vervolgens in WordPress gebouwd. De woningen worden ingeladen door een koppeling met Housenet. Inmiddels is de website uitgebreid met o.a. koppelingen met Sitekick en Eerlijk bieden.
Betere vindbaarheid
Zonnenberg Makelaardij heeft ons gevraagd het lokale bereik van hun vestigingen te vergroten. Tijdens de start van het traject hebben wij een uitgebreid zoekwoordenonderzoek gedaan waarmee we meer dan 200 relevante en lokale termen hebben gevonden. Tijdens het bouwen van de website hebben wij deze termen al voor een deel verwerkt. In de maanden na de lancering hebben we voor diverse, lokale termen landingspagina’s geschreven.