In 5 maanden gegroeid naar ruim 420 organische conversies per maand
Albers Zeilmakerij bemerkte een terugloop in het aantal bezoekers en aanvragen via hun website. Zowel belletjes als contactformulieren liepen niet optimaal.


Albers Zeilmakerij
INOMA heeft ons goed en professioneel geholpen met het bouwen van een nieuwe website en het online beter vindbaar worden voor onze (potentiële) klant.

De analyse
Via Google Search Console en Google Analytics zagen we dat de vorige website van Albers Zeilmakerij een enorme daling in organisch bereik had ten opzichte van de website daarvoor. Ook waren de foto’s niet meer representatief en zat de website vol linkjes die naar een 404-pagina leidde. Door een combinatie van diverse factoren kon het ook niet anders dan dat Albers Zeilmakerij strafpunten had opgelopen binnen de zoekmachines.
De oplossing
Een quick win lag in het maken van een 301 lijst. We merkte op dat je op vrij veel 404 pagina’s vanuit de zoekmachines terecht kwam. Daar konden we al direct winst behalen. Een zoekwoordenonderzoek resulteerde in een nieuwe navigatiestructuur aangevuld met diverse onderwerpen voor landingspagina’s en projectpagina’s om het organisch bereik weer nieuw leven in te blazen.


Onze website heeft Albers Zeilmakerij geholpen om niet alleen meer conversies te genereren, maar ook om de kwaliteit van de leads te verbeteren.
Maatwerk website
Met per dag een gemiddelde van 10 clicks op het telefoonnummer en e-mailadres gecomplementeerd met 4 formulieren kun je gerust stellen dat de maatwerk website van Albers Zeilmakerij goed werk levert. En uiteraard draait het niet alleen maar om de conversies, maar om de kwaliteit van de leads. Gedurende een proces van enkele weken hebben we de formulieren getweaked om te komen tot een optimale lead. We hebben onder andere gewerkt aan het ontwerp, de techniek, de teksten en het begeleiden van de fotoshoots.
Zoekmachine optimalisatie
Interviews met teamleden en een zoekwoordenonderzoek hebben een aantal kansrijke woorden aan het licht gebracht. Voor Albers Zeilmakerij hebben we op basis van deze woorden een korte termijnstrategie en lange termijnstrategie uitgestippeld. En met resultaat. Na twee maanden waren de eerste SEO-doelen op het gebied van organisch bereik en bezoekersaantallen al behaald. Next step: Social media gaan inzetten om hun online aanwezigheid nog meer te vergroten en in aanraking te komen met hun doelgroep.