Conversie Optimalisatie (CRO)
Wat is het doel van jouw website of webshop? Een aankoop doen, offerteaanvraag, een belletje of misschien een e-book-download? Wat het ook is, bij INOMA richten we de website op een slimme manier in. Wil jij meer conversies, en dus meer resultaat. Geen probleem, wij regelen het!
Doel van een pagina bepalen
Voordat we aan de slag gaan, willen wij eerst weten wat het doel is van de pagina’s. Een pagina met als hoofddoel een product verkopen ziet er heel anders uit dan een informatieve pagina met als doel vertrouwen winnen van de klant. Daarom is het belangrijk alle pagina’s van de website goed te analyseren en het doel per pagina te bepalen. Natuurlijk zorgen wij dat dit optimaal gebeurt!
Customer Journey
Met een helder doel kunnen we aan de slag! Wij zorgen voor een toegankelijke website waar klanten direct vinden wat zij zoeken. Allemaal volgens de weg die we samen uitgestippeld hebben. Dit noemen we de ‘customer journey’. Tijdens deze ‘journey’ willen we de klant zo triggeren dat deze uiteindelijk over zal gaan tot aankoop, het downloaden van jouw e-book, of het invullen van het contactformulier.
Door onze aanpak weten wij binnen een relatief kort tijdspad ijzersterke resultaten neer te zetten.
Content marketing
Het creëren van de juiste content is een creatief proces waarin continu rekening gehouden moet worden met de marketingdoelstellingen die passen bij de online strategie. INOMA heeft verschillende, ervaren en creatieve content marketeers die jou kunnen helpen met het maken of verbeteren van teksten, foto’s, video en meer.
Huisstijl ontwikkeling
Wat is jouw verhaal? Hoe vertaald dit zich naar jouw doelgroep? En vooral, hoe zíet iemand jouw bedrijf? Dit heeft allemaal te maken met huisstijl ontwikkeling. Bij INOMA kunnen we jou helpen met het ontwikkelen van logo’s, visitekaartjes en autobestickering tot aan een mooie e-mail handtekening, e-books en nieuwsbrieven.
Verschillende aspecten bij conversie optimalisatie
Naast de customer journey zijn er nog een aantal aspecten die bij conversie optimalisatie komen kijken. Hierbij kun je denken aan kliks en gebruiksvriendelijkheid. Een gebruiksvriendelijke website gebruikt de juiste communicatie, knoppen & formulier(en) en heeft een toegankelijke uitstraling. Het doel daarbij is relevantie informatie delen die de klant snapt. Zo houdt je potentiële klanten langer vast op je site. Met name knoppen op de juiste plek en makkelijk invulbare formulieren zorgen ervoor dat je jouw klant aanzet tot actie. Jouw klant komt via deze weg zó naar de webshop, het contactformulier of het e-book. Daarnaast is het design van je website erg belangrijk. De kleuren, foto’s en het lettertype zijn voor klanten onbewuste triggers om wel of niet op een website te blijven of op een knop te klikken.
E-verhuurwoudenberg
In minder dan 3 weken is een volledige website opgeleverd die aansluit bij wat er in het kennismakingsgesprek is afgesproken.
Zij gingen je voor