Advertentieveiling

Advertentieveiling

Op het internet is er een enorme marktplaats waar adverteerders graag hun producten of diensten promoten. Bedrijven willen bijvoorbeeld dat je hun nieuwste computerspel koopt of hun trendy kleding draagt.

Een advertentieveiling is als een competitie waarin adverteerders vechten om ruimte op websites of apps voor hun advertenties. In plaats van geld te bieden, plaatsen adverteerders hun advertenties op een veilingplatform. Ze vertellen het platform wie hun advertenties aan welke doelgroep wil tonen, zoals mensen die van sport houden of die in een specifieke regio wonen.

Wanneer iemand een website of app bezoekt waarop advertenties worden weergegeven, begint de veiling. Het platform kijkt welke adverteerders geïnteresseerd zijn in het tonen van advertenties aan die specifieke persoon. De adverteerder die het meeste wil betalen om zijn advertentie aan die persoon te laten zien, wint de veiling. Deze advertentie wordt vervolgens getoond op de website of app.

Dus in essentie is een advertentieveiling een digitaal spel waarbij adverteerders strijden om hun boodschap aan de juiste doelgroep te laten zien op het internet. Het draait allemaal om competitie en de winnaar krijgt de kans om zijn advertentie aan zoveel mogelijk mensen te laten zien.



INOMA

Zien we jou snel?

Onze aanpak is eigenwijs, met een proactieve houding en bewezen resultaten als fundament. We duiken diep in jouw markt, combineren kennis met kunde en bieden op maat gemaakte oplossingen voor jouw specifieke marketingvraagstuk. Daarbij willen we niet alleen jouw doelen behalen maar deze overtreffen. Kies je voor INOMA, dan kies je voor groei!

Maak een afspraak

INOMA - parkeren

Marketingadvies

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.