Neem contact op

Retargeting

INOMA

Wat is Retargeting?

Andere benaming: behavioral targeting

Bij retargeting worden er advertenties getoond die aansluiten op eerder internetgedrag van de bezoeker. De letterlijke betekenis van targeting is: mikken op het doel. Er wordt budget besteedt aan het bereiken van potentieel geïnteresseerde klanten om op deze manier een hoger rendement te behalen.

Retargeting wordt veel toegepast bij online adverteren, dit gebeurt door middel van banners met advertenties. Aan de hand van interesses die blijken uit het bezoeken van bepaalde internetpagina’s worden de advertenties bepaald.

Naast eerder bezochte websites kan retargeting ook worden toegepast op gegevens zoals leeftijd, geslacht en sociale klasse. Ook kunnen geografische gegevens gebruikt worden om targeting toe te passen, dit gebeurt aan de hand van IP-adressen. 



Recente blogs

Wil je alles weten rondom online marketing en websites? Lees onze blogs.

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

INOMA
INOMA team