Aspect ratio

Waar verwijst aspect ratio naar?

Een aspect ratio verwijst naar de verhouding tussen de breedte en de hoogte van een afbeelding of een video. Het is eigenlijk gewoon een manier om te beschrijven hoe lang een afbeelding of video is in vergelijking met hoe breed het is.

Je maakt een foto van een prachtige zonsondergang. De aspect ratio van die foto zou beschrijven of de foto meer vierkant is, meer rechthoekig, of ergens daar tussenin. Als de foto bijvoorbeeld 1000 pixels breed is en 800 pixels hoog, dan is de aspect ratio 5:4. Dit betekent dat de foto iets hoger is dan dat het breed is.

Aspect ratio’s zijn belangrijk in marketing omdat ze de manier waarop afbeeldingen en video’s worden weergegeven kunnen beïnvloeden op verschillende apparaten en platforms. Bijvoorbeeld, op een smartphone scherm met een langwerpige aspect ratio, kan een afbeelding met een vierkante aspect ratio er anders uitzien dan op een laptopscherm met een meer vierkante aspect ratio.



INOMA

Zien we jou snel?

Onze aanpak is eigenwijs, met een proactieve houding en bewezen resultaten als fundament. We duiken diep in jouw markt, combineren kennis met kunde en bieden op maat gemaakte oplossingen voor jouw specifieke marketingvraagstuk. Daarbij willen we niet alleen jouw doelen behalen maar deze overtreffen. Kies je voor INOMA, dan kies je voor groei!

Maak een afspraak

INOMA - parkeren

Marketingadvies

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.