Adviesgesprek

Blijvend resultaat

Online strategie

Starten met online marketing zonder een plan is als fietsen met je ogen dicht. Je hebt geen idee waar je heen gaat en welke obstakels je tegenkomt. Wij vinden het belangrijk om samen met jou een grondige strategie te ontwikkelen vóórdat we voor jou aan de slag gaan. Zo komen we minder verrassingen tegen en weten we exact welke kant we op willen.

INOMA
Blijvend resultaat online strategie
De kennismaking voor een online strategie

We maken graag kennis

Een goede klik vinden wij belangrijk om de online strategie helder te krijgen. Bij INOMA maken we daarom altijd persoonlijk kennis met je. Tijdens deze kennismaking inventariseren we samen jouw organisatie. We denken daarbij na over de inrichting van je bedrijf, het budget voor marketing, je doelgroep en de kanalen die je gebruikt.

Contact opnemen
Jouw online strategie

Jouw online strategie helder

Is alles duidelijk dan stellen we doelen op voor het verbeteren van jouw online strategie. De online strategie is voor iedereen verschillend. Denk hierbij aan 50% meer kliks op jouw pagina, 5 aanvragen per week via social media of meer naamsbekendheid door een vernieuwende huisstijl. Stap voor stap komen we zo steeds dichter bij jouw doelen.

Contact opnemen
INOMA
Verschillende termen

Wat valt er onder online strategie

Onder de online strategie vallen een aantal factoren; het marketingcommunicatieplan, marktverkenning, persona en de Customer Journey. Dit klinkt spannender dan het is. We leggen het even kort voor je uit:

Contact opnemen
INOMA

Marketingcommunicatieplan

In het marketingcommunicatieplan komen alle belangrijke onderdelen samen: de organisatiedoelen, de doelgroep(en), de boodschap, de middelen, en de tijdsplanning.

Marktverkenning

Bij marktverkenning kijken we naar concurrenten om te begrijpen wat jouw bedrijf uniek maakt. Dit geeft ons inzicht in de koers die je vaart en bepaalt welk marketinggebied we samen aanpakken.

Persona

Richt je als bedrijf op je ideale klanten, oftewel je doelgroep. Een persona is een gedetailleerde samenvatting van deze doelgroep, inclusief leeftijd, gezinssituatie, beroep, levenswensen en frustraties. Dit geeft een helder beeld van de doelgroep waarmee je communiceert.

Customer Journey

De zichtbaarheid van jouw bedrijf hangt af van waar de klant zich bevindt. Dit wordt bepaald door de Customer Journey, de reis die jouw klant aflegt voordat deze bij jou terechtkomt. Hierbij spelen factoren zoals leeftijd een rol in waar en hoe jouw bedrijf het beste zichtbaar is. Wil je graag meer weten? Neem contact op met INOMA om jouw online strategie helder te krijgen!

INOMA
Quote Van Wikselaar Automotive

Van Wikselaar Automotive

Top bedrijf, erg klantgericht en stoppen niet voordat je tevreden bent, ook bij kleine opdrachten!

Zij gingen je voor

Recente blogs

Wil je alles weten rondom online marketing en websites? Lees onze blogs.

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

INOMA
INOMA team