Kennismaken

Blijvend resultaat

Conversie optimalisatie

Wat is het doel van jouw website of webshop? Een aankoop doen, offerteaanvraag, een belletje of misschien een e-book-download? Wat het ook is, bij INOMA richten we de website op een slimme manier in. Zo krijg jij meer conversies, en dus meer resultaat.

INOMA
Blijvend resultaat conversie optimalisatie
Doel van je pagina converise optimalisatie

Doel van een pagina bepalen

Voordat we aan de slag gaan, willen wij eerst weten wat het doel is van de pagina’s. Een pagina met als hoofddoel een product verkopen ziet er heel anders uit dan een informatieve pagina met als doel vertrouwen winnen van de klant. Daarom is het belangrijk alle pagina’s van de website goed te analyseren en het doel per pagina te bepalen. Natuurlijk zorgen wij dat dit optimaal gebeurt!

Contact opnemen
Customer journey conversie optimalisatie

Customer journey

Met een helder doel kunnen we aan de slag! Wij zorgen voor een toegankelijke website waar klanten direct vinden wat zij zoeken. Allemaal volgens de weg die we samen uitgestippeld hebben. Dit noemen we de ‘customer journey’. Tijdens deze ‘journey’ willen we de klant zo triggeren dat deze uiteindelijk over zal gaan tot aankoop, het downloaden van jouw e-book, of het invullen van het contactformulier.

Contact opnemen
INOMA
Verschillende aspecten conversie optimalisatie

Verschillende aspecten bij conversieoptimalisatie

Naast de customer journey zijn er nog een aantal aspecten die bij conversieoptimalisatie komen kijken. Hierbij kun je denken aan kliks en gebruiksvriendelijkheid. Een gebruiksvriendelijke website gebruikt de juiste communicatie, knoppen & formulier(en) en heeft een toegankelijke uitstraling. Het doel daarbij is relevantie informatie delen die de klant snapt. Zo houdt je potentiële klanten langer vast op je site. Met name knoppen op de juiste plek en makkelijk invulbare formulieren zorgen ervoor dat je jouw klant aanzet tot actie. Jouw klant komt via deze weg zó naar de webshop, het contactformulier of het e-book. Daarnaast is het design van je website erg belangrijk. De kleuren, foto’s en het lettertype zijn voor klanten onbewuste triggers om wel of niet op een website te blijven of op een knop te klikken.

Contact opnemen
INOMA

Gebruiksvriendelijkheid

Er zijn verschillende aspecten die jouw site gebruiksvriendelijk maken. Denk aan de juist communicatie, knoppen, formulier en de uitstraling. Het is namelijk van belang dat je relevante informatie deelt die je klant snapt. Hierdoor zal hij langer blijven hangen op je site. Ook knoppen en formulieren zorgen ervoor dat je je klant aanzet tot actie. Deze sturen je klant namelijk naar de webshop, het contactformulier of het e-book. Als laatste is het design van website erg belangrijk. De kleur, de grootte en het lettertype zijn voor klanten onbewuste triggers om wel of niet op een site te blijven of op een knop te klikken.

INOMA
Quote HAVA Houtbouw

HAVA Houtbouw

Bij INOMA weten ze waarmee ze bezig zijn en kunnen daarom ook wel eens (ten goede) eigenwijs zijn.

Zij gingen je voor

Recente blogs

Wil je alles weten rondom online marketing en websites? Lees onze blogs.

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

INOMA
INOMA team