Blijvend resultaat
Wat is het doel van jouw website of webshop? Een aankoop doen, offerteaanvraag, een belletje of misschien een e-book-download? Wat het ook is, bij INOMA richten we de website op een slimme manier in. Zo krijg jij meer conversies, en dus meer resultaat.
Voordat we aan de slag gaan, willen wij eerst weten wat het doel is van de pagina’s. Een pagina met als hoofddoel een product verkopen ziet er heel anders uit dan een informatieve pagina met als doel vertrouwen winnen van de klant. Daarom is het belangrijk alle pagina’s van de website goed te analyseren en het doel per pagina te bepalen. Natuurlijk zorgen wij dat dit optimaal gebeurt!
Met een helder doel kunnen we aan de slag! Wij zorgen voor een toegankelijke website waar klanten direct vinden wat zij zoeken. Allemaal volgens de weg die we samen uitgestippeld hebben. Dit noemen we de ‘customer journey’. Tijdens deze ‘journey’ willen we de klant zo triggeren dat deze uiteindelijk over zal gaan tot aankoop, het downloaden van jouw e-book, of het invullen van het contactformulier.
Naast de customer journey zijn er nog een aantal aspecten die bij conversieoptimalisatie komen kijken. Hierbij kun je denken aan kliks en gebruiksvriendelijkheid. Een gebruiksvriendelijke website gebruikt de juiste communicatie, knoppen & formulier(en) en heeft een toegankelijke uitstraling. Het doel daarbij is relevantie informatie delen die de klant snapt. Zo houdt je potentiële klanten langer vast op je site. Met name knoppen op de juiste plek en makkelijk invulbare formulieren zorgen ervoor dat je jouw klant aanzet tot actie. Jouw klant komt via deze weg zó naar de webshop, het contactformulier of het e-book. Daarnaast is het design van je website erg belangrijk. De kleuren, foto’s en het lettertype zijn voor klanten onbewuste triggers om wel of niet op een website te blijven of op een knop te klikken.
HAVA Houtbouw
Bij INOMA weten ze waarmee ze bezig zijn en kunnen daarom ook wel eens (ten goede) eigenwijs zijn.
Zij gingen je voor
Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.