Online strategie

Conversie optimalisatie (CRO)

Wat is het doel van jouw website of webshop? Een aankoop doen, offerteaanvraag, een belletje of misschien een ebook download? Zeg het maar. Door de website slim in te richten verhogen we het aantal conversies. Meer resultaat, meer rendement.

Meer klanten binnenhalen?
×

Communicatie

Op jouw website wil jij communiceren met de klant. Jij wilt hen door de website heen leiden op weg naar de webshop en de winkelwagen. Of je wilt juist dat ze jou bellen of mailen zodat je met de klant in contact komt. Door de juiste dingen te communiceren op jouw website help jij jouw klant hierbij.

Knoppen en formulieren

Op de juiste plekken in jouw site wil je dat er knoppen en formulieren zijn waarmee de klant contact met jou kan opnemen. De knoppen moeten goed vindbaar zijn en aanlokkelijk zijn. Zo stuur jij jouw klanten met knoppen en formulieren naar de webshop, het contactformulier of het e-book.

Het design

Het design van deze knoppen en formulieren is van groot belang. Het moet aanlokkelijk zijn om op te klikken en het moet veilig aanvoelen voor de klant om gegevens achter te laten. De kleur, de grootte en het lettertype zijn voor klanten onbewuste triggers om wel of niet op een knop te klikken.

Conversie optimalisatie

Een conversie specialist in jouw team

Een online marketeer weet alles over conversie-optimalisatie. Hij onderzoekt aan de hand van websitegegevens wat het gedrag van jouw klanten is op de site. Samen gaan we kijken naar hoe wij de ‘customor journey’ zo aangenaam mogelijk kunnen maken voor de klant. Het doel hierbij is altijd dat de klant geen drempels ervaart voor het doen van een aankoop of het opnemen van contact. De website moet dus gebruikersvriendelijk zijn en op het juiste moment uitnodigen om actie te ondernemen.

Onze online marketeer onderzoekt voor jou waar jouw klanten op de website door getriggerd worden of wanneer ze juist afhaken. Met deze kennis gaan we aan de slag en zo zorgen wij dat jouw website meer resultaat gaat opleveren.

Online marketeer inhuren

GB Customs - Eigenaar Gerjan Baan

‘INOMA heeft voor mij een online strategie uitgelegd voor 2020 – 2021. In slechts hele korte tijd hebben zij het voor elkaar gekregen dat ik meer dan 10 offerteaanvragen per dag krijg.’

Gerjan Baan – Eigenaar GB Customs

Wat doen we tijdens conversie optimalisatie?

Voordat we aan de slag gaan, willen wij eerst weten wat het doel is van de pagina’s. Je kunt je voorstellen dat een pagina met als hoofddoel een product verkopen er heel anders uit ziet dan een pagina met vooral informatie met als doel vertrouwen winnen van de klant. Het is daarom van belang dat alle pagina’s van de website goed geanalyseerd worden en het doel per pagina helder is.

Met een helder doel kunnen we aan de slag. We gaan zorgen dat het voor de klant fijn is om op jouw website te zijn en dat de klant de weg gaat afleggen die wij bedacht hebben. Dit noemen we de ‘customer journey’. Tijdens deze ‘journey’ willen we de klant zo triggeren dat hij uiteindelijk over zal gaan tot verkoop, downloaden van jouw e-book, of het invullen van het contactformulier.

Ik wil meer weten

Online strategie en conversie optimalisatie

Online strategie en conversie optimalisatie

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is het ontwikkelen van een goed plan, met heldere doelen, de basis voor conversie optimalisatie. Wij werken altijd aan de hand van een online strategie die past bij jouw bedrijf. INOMArketeers investeren in jou en in jouw bedrijf. Doordat we betrokken zijn kunnen wij een online strategie ontwikkelen die helemaal aansluit bij jouw bedrijf!

Neem contact op

Zij gingen u voor

PBC Group
DBS Automotive
Reinasan
Movi Performance Gym
Van Wikselaar Automotive
Be Polished By Glennys
Logo OOWK
Jorik Algra Fotografie

Online marketeer inhuren: Tijdelijk of met oog op vast dienstverband.