Adviesgesprek

Organisch bereik gegroeid van 520 naar 4646 termen

INOMA
icon bullseye

+720%

Conversies via de website

1.263%

Nieuwe gebruikers

icon heart

+893%

Van 520 naar 4646 organische termen

Probleemstelling

Bij Vehikel kwamen met regelmaat klachten binnen over de gebruiksvriendelijkheid van de website. Er kwamen organisch geen leads binnen. Daarbij merkte zij dat de leads die binnen kwamen via de bestaande automotive adverteerplatformen kwamen.

Analyse

Om voor Vehikel tot de kern te komen, hebben we interviews afgenomen onder het team en klanten. Daarbij hebben we – voor we aan de slag zijn gegaan – 2 maanden lang data vergaard via de nieuwe, aangemaakte Google Analytics, Google Search Console, Bing Webmaster Tools en Hotjar. De belangrijkste conclusie was dat de horizontale navigatie als gebruiksonvriendelijk werd ervaren. Daarnaast waren teksten en knoppen op foto’s vaak niet leesbaar/zichtbaar, waardoor een bezoeker niet verder kon klikken. Ook was de content dermate summier dat er amper organische vindbaarheid was. De sfeer en emotie van Vehikel kwam wel goed uit de verf en moesten we zien te waarborgen.

Oplossing

De grootste slag voor Vehikel hebben we geslagen met de nieuwe website. De website is gegroeid van 16 pagina’s naar 193 relevante pagina’s. We hebben deze pagina’s verdeeld in hoofdmenu items, landingspagina’s, blogs en een kennisbank. Daarnaast hebben we alle 1900 afbeeldingen geoptimaliseerd voor Google Image Search. We hebben namelijk ontdekt dat veel potentiële klanten specifiek op type auto’s via Google afbeeldingen zoeken. Daarnaast zijn we nu de nieuwe strategie voor social media aan het uitrollen met direct een groter bereik.

Vernieuwde website

Vehikel Maatwerk Website

Vehikel en de website bestonden drie jaar tot de fusie met DBS Automotive. De website van Vehikel was helemaal geënt op sfeer en emotie. De website van DBS Automotive was super functioneel. We hebben de taak op ons genomen om het beste uit beide werelden te combineren. Duidelijke knoppen, een heldere navigatiestructuur worden gecomplementeerd met korte teksten en krachtig beeld.

Tablet app

Vehikel Maatwerk App

Voor Vehikel hebben we een bijzondere app mogen ontwikkelen. We merkte op dat het intakeproces voor de verkoop- of opslag van een auto erg veel handmatige handelingen bevatte. Het was foutgevoelig en mocht professioneler. Wij hebben een app ontwikkelt waarmee ze samen met de klant een intakelijst kunnen doorlopen, foto’s kunnen maken van het voertuig waarna Vehikel en hun klanten een mail krijgen met alle ingevulde informatie met algemene voorwaarden.

INOMA
Quote Vehikel

Vehikel

Sinds de nieuwe website in januari 2022 live is gegaan is de online vindbaarheid significant gestegen en stijgt het aantal online leads fors.

Zij gingen je voor

Recente blogs

Wil je alles weten rondom online marketing en websites? Lees onze blogs.

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

INOMA
INOMA team