Gegroeid naar 184 gemeten conversies per maand
Zonnenberg Makelaardij wilde graag regionaal uitgroeien tot een nóg grotere speler. Met de komst van hun nieuwe vestiging in Ede was het zaak zo snel mogelijk in Ede vindbaar te worden. Daarnaast wilde de teamleden van backoffice meer overzicht en duidelijkheid in de aanvragen die binnenkwamen en de informatie die ze daarbij doorkregen. De belangrijkste diensten voor deze klant?
Zonnenberg Makelaardij
We zien meer aanvragen, een betere vindbaarheid via Google en bovenal toename van het gebruikersgemak voor onze websitebezoekers.
De analyse
De oude website is gemaakt via hun leverancier die de koppeling met woningen en Funda maakt. Hier was voldoende ruimte voor verbetering. Er werden zelden knoppen in de website gebruikt waardoor je als bezoeker vrij stuurloos door de website heen kon navigeren. Foto’s, teksten en URL-opbouw waren niet geoptimaliseerd. Op dit front konden we snel winst pakken. Ook was het bij Zonnenberg Makelaardij niet duidelijk op welke woning iemand reageerde nadat een lead een formulier had ingevuld. Daarnaast ontbrak het volledig aan relevante content.
De oplossing
We zijn gestart met een contentstrategie. We hebben in de beginfase bepaald welke termen we zouden gaan inzetten voor het hoofdmenu, categorieteksten, blogs en landingspagina’s. Daarna hebben we de gehele interne structuur van de site uitgedacht. Aansluitend hebben we per pagina de behoefte bepaald. Zo zijn we gekomen tot het maken van maar liefst 19 type contactformulieren die ieder een specifieke set informatie vragen aan een lead, passend bij de behoefte. Het resultaat? Zonnenberg Makelaardij is in zowel organisch bereik als aantal kwalitatieve aanvragen gegroeid.
Hier komt een quote wat wij vinden van deze case
Maatwerk website
Voor Zonnenberg Makelaardij hebben wij de opdracht gekregen om een maatwerk website te maken, gericht op maximale conversie en maximale vindbaarheid. Dankzij de toegankelijke huisstijl hadden wij al vrij vlot een prachtig ontwerp staan. Deze hebben wij vervolgens in WordPress gebouwd. De woningen worden ingeladen door een koppeling met Housenet. Inmiddels is de website uitgebreid met o.a. koppelingen met Sitekick en Eerlijk bieden.
Betere vindbaarheid
Zonnenberg Makelaardij heeft ons gevraagd het lokale bereik van hun vestigingen te vergroten. Tijdens de start van het traject hebben wij een uitgebreid zoekwoordenonderzoek gedaan waarmee we meer dan 200 relevante en lokale termen hebben gevonden. Tijdens het bouwen van de website hebben wij deze termen al voor een deel verwerkt. In de maanden na de lancering hebben we voor diverse, lokale termen landingspagina’s geschreven.