Kennismaken

Per maand gemiddeld van 2 naar 22 spontane donaties gegroeid

INOMA

+800%

Toename in spontane donaties

+319%

Nieuwe bezoekers per maand

+222%

Toename in contactformulieren

Probleemstelling

Stichting Onky Donky heeft de ambitie om te groeien. De website moest daar een prominente rol spelen, alleen ging dat met de oude website niet lukken. De website was traag, onduidelijk qua informatie en had geen doel. Er waren verschillende toffe initiatieven die op de website stonden, maar dit vormde helaas geen mooi en logisch geheel. 

De analyse

Onky Donky kreeg met regelmaat klachten over de gebruiksvriendelijkheid van de website. Niet zozeer dat de website traag was, maar de website was enorm ongestructureerd. Veel herhalende content, onlogische knoppen of juist het ontbreken van knoppen op logische plekken. Spontane donaties en contactmomenten bleven uit, terwijl dat nou net zo belangrijk is voor deze stichting om te kunnen groeien. Kortom: tijd voor actie.

De oplossing

Uit het zoekwoordenonderzoek kwam helder naar voren waar hun doelgroep zich online bevond en hoe zij zoeken. Dit hebben we afgezet tegen diverse factoren die wij meenemen in onze analyses en daardoor konden we precies zien waar de quick wins en lange termijn doelen waren. Een nieuwe website met verbetering van de structuur, nieuwe teksten en een custom made donatieplatform waren de stap die we moesten gaan maken! Daarna was het de beurt voor zoekmachine optimalisatie, social media, het aanvragen van Google Grants en content creatie. Met name het stukje content creatie en social media kunnen erg kostbaar zijn. Dus hoe fijn is het als je als stichting dit zelf kunt? Wij hebben daarom bij Onky Donky de rol ingenomen als coach, begeleider en adviseur. We hebben inmiddels – samen als één groot team – al zoveel resultaat behaald met als einddoel dat de klant dit in de toekomst zelf kan gaan uitvoeren. 

Vernieuwde website

Onky Donky Maatwerk Website

Onky Donky had een duidelijk doel: meer donaties en meer werving via de website. We zijn gestart met een zoekwoordenonderzoek. Hiermee ontdekte we dat de complete navigatiestructuur op de schop moest. Daarnaast konden alle teksten een goede opfrisbeurt gebruiken. De derde stap was het toepassen van de huisstijl. In de nieuwe site is er nu veel meer consistentie en daarmee rust door het gebruik van kleuren.

Donatiemogelijkheden

Onky Donky Doneren Mobiel

Om meer donaties binnen te halen moesten we de drempel zo klein mogelijk maken. We hebben een maatwerk donatie-systeem gebouwd en gekoppeld aan Mollie en PerfectView. Hierdoor worden alle donaties geregistreerd en goed in het CRM verwerkt. Om de drempel tot doneren zo klein mogelijk te houden, hebben we per donatie mogelijkheid een optie die precies past bij de behoefte van een bezoeker op die specifieke pagina.

INOMA
Quote Onky Donky

Onky Donky

Dankzij de nieuwe website krijgen we nu bijna dagelijks donaties binnen. De inzendingen komen gelijk in ons CRM, super.

Mis niks!

INOMA
INOMA team