Klant
HAVA Houtbouw
+5%
Toename in kwalitatieve aanvragen
+40%
Aantal gebruikers
+250%
Organische top 3 posities
HAVA was niet geheel ontevreden over de oude situatie. Er kwamen relatief goede leads binnen, al mocht het aantal leads wel wat toenemen. En de vormgeving was niet meer van deze tijd. Daarin schuilde voor ons een mooie uitdaging. Een klant die in de basis tevreden is écht blij zien te maken.
Uit het analyseren van Google Search Console, Google Analytics, interviews met de medewerkers en een marktonderzoek kwamen een aantal punten naar voren. Ten eerste was de techniek van de website sterk verouderd. De interne linkstructuur was niet op orde, veel irrelevante pagina’s die teveel focus kregen en het design gaf geen goede weergave van het bedrijf. Binnen de website kwamen we een flink aantal pagina’s tegen die met elkaar concurreerde doordat er teveel content stond wat op elkaar leek. Het laatste punt was dat de website teveel focust op producten. Het ontbrak aan mooie projecten en inspiratiefoto’s.
De nieuwe website hebben we ingericht met een focus op ‘hout’ en ‘op maat’. De klant heeft nieuwe, professionele foto’s laten schieten en de vormgeving is compleet op de schop gegaan. Het doel wat we wilde behalen: een inspiratievolle website. Inspiratie leidt namelijk tot actie. Grote projecten tonen om ook grote projecten aan te trekken. Inmiddels kunnen we zeggen dat 7 op de 10 aanvragen serieus zijn. Een absoluut top resultaat.
Nieuwe website
Door de nieuwe navigatiestructuur komt de focus van HAVA Houtbouw goed naar voren. Het is vanaf het eerste moment duidelijk dat het om kwalitatieve, op maat gemaakte houtbouw projecten gaat en je kan als bezoeker altijd een kijkje nemen op de inspiratiepagina. Op iedere pagina hebben wij het de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk gemaakt om over te gaan tot een actie. Zowel op desktop als mobiel heeft de klant voldoende opties om contact op te nemen. Nieuwe foto’s gecomplementeerd met nieuwe teksten maken deze website uitermate effectief.
Content creatie en SEO
Content creatie staat bij HAVA Houtbouw centraal. Het schrijven van landingspagina’s, nieuwe hoofdmenu pagina’s, meedenken voor social posts en het meedenken voor nieuwe foto’s. Door te bloggen en linkbuilding zijn we bezig om de posities van de belangrijkste zoektermen te verbeteren. Daarnaast hebben we inmiddels Pinterest opgepakt wat goed is voor meer dan 25 conversies per maand.
HAVA Houtbouw
Bij INOMA weten ze waarmee ze bezig zijn en kunnen daarom ook wel eens (ten goede) eigenwijs zijn.
Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.