Case - DBS Automotive

In slechts 12 maanden naar 3100 vertoningen en 130 clicks per dag

DBS Automotive opende 1 oktober 2019 de deuren. De opdracht was helder: met een nieuw domein en 0 autoriteit de strijd aan met de grote jongens. Lees verder om te ontdekken hoe we dit hebben aangepakt.

×

Zoekwoordenonderzoek

Aan de basis van elke online strategie ligt een zoekwoordenonderzoek. Voor DBS Automotive hebben we meer dan 4000 woorden onderzocht om exact te bepalen waar de doelgroep zich online bevindt. Dankzij tools zoals KWfinder konden we ook in kaart brengen wat de moeilijkheidsgraad was om hoog te ranken binnen de zoekmachines.

Bloggen en landingspagina's

Voor DBS Automotive hebben we de focus gelegd op content marketing. Door middel van bloggen en het schrijven van landingspagina’s hebben zij in slechts 12 maanden ruim 72 kwalitatieve pagina’s er bij. Inmiddels komt ruim 73% van het totale websiteverkeer binnen via deze pagina’s. Het overige verkeer komt binnen via social media en andere portalen.

Linkbuilding

Voor een nieuwe website en een nieuw domein is het zeer belangrijk om de autoriteit zo snel mogelijk op te bouwen. Linkbuilding speelt hier een belangrijke rol in. Dankzij een rijke mix aan strategisch gekozen backlinks is de domein autoriteit inmiddels gestegen naar 21 (op een schaal van 100). Hierdoor maakt elk nieuw blogje nóg meer impact.

Toename in organische bezoekers

Duidelijke focus op online marketing

Waar veel autobedrijven zich richten op showroombezoekers richt DBS Automotive zich op digitale bezoekers. Zij durven te zien dat online steeds groter wordt, ook binnen de autobranche. Met een toenemend aantal bezoekers vergaren we ook steeds meer data. Hierdoor kunnen we nog meer gericht bloggen en steeds een stap verder gaan met conversie optimalisatie.

Wil je wat meer diepgaande inzichten in de strategie voor DBS Automotive? Lees hieronder verder.

De cijfers

Hierboven heb je allerlei cijfers en uitleg gelezen. Maar hoe ziet dat er in de praktijk uit. Hieronder zie je het aantal organische bezoekers (blauwe lijn) en het aantal vertoningen binnen Google (paarse lijn). De getoonde grafiek is van 14 oktober 2019 tot 14 oktober 2020. Onze doelstelling is om in 2021 meer dan 1.000.000 vertoningen binnen Google te krijgen.

Organische bezoekers DBS Automotive

Het draait niet alleen om vertoningen

Het is prachtig als je getoond wordt op een groot aantal woorden. Maar als niemand doorklikt heb je niks aan deze cijfers. Sterker gezegd, wij richten ons zelfs niet eens op de eerste plek in Google. Wij gaan voor een hoge efficiëntie, namelijk het CTR (Click Through Rate). Ook wel het Doorklikpercentage genoemd. Hoe hoger het doorklikpercentage, hoe meer je website opvalt in Google, hoe meer mensen in verhouding door zullen klikken naar je website. Groeit je aantal vertoningen, dan groeit ook je aantal bezoekers. Om je een beeld te geven van enkele succesvolle pagina’s:

Click Through Rate DBS Automotive

Bij DBS Automotive kijken we periodiek naar de meta data. Wat kan er beter? Wat kan er slimmer? Hoe krijgen we nog meer bezoekers door naar de website. Bij DBS Automotive bleken de groene vinkjes een waardevolle toevoeging te zijn.

Meta data DBS Automotive

Voor nu hebben we genoeg uitleg gegeven. Wat de toekomst gaat brengen? Dat is voor ons een weet en voor hun concurrenten een vraag! Ook online successen boeken?

Neem contact op

Zij gingen u voor

PBC Group
DBS Automotive
Reinasan
Movi Performance Gym
Van Wikselaar Automotive
Be Polished By Glennys
Logo OOWK
Jorik Algra Fotografie

Online marketeer inhuren: Tijdelijk of met oog op vast dienstverband.