Van 3 naar 15 kwalitatieve leads per maand
Aan de oude website van AcoustiNorm viel genoeg aan te verbeteren. Er werd niets op social media gedaan. De website was niet geoptimaliseerd voor zoekmachines. Er was niet nagedacht over zoekwoorden. Kortom, we hadden een duidelijke case voor ons. Arjan heeft ons benadert omdat hij AcoustiNorm verder wil laten groeien, maar niet wist hoe hij dit naar online moest vertalen.
AcoustiNorm
Er is een sterke toename in kwalitatieve aanvragen en een afname in minder relevante aanvragen.
De analyse
Uit onderzoek kwam naar voren dat de oude website vol stond met complexe materie. Dit was voor een gemiddelde bezoeker niet prettig om te lezen of te begrijpen. Ook de navigatiestructuur liet helaas te wensen over. Daarnaast ontbrak het aan iedere vorm van call-to-actions in de vorm van knoppen, formulieren, telefoonnummer, etc. Verder is er nihil tot niet gekeken naar het zoekgedrag van de doelgroep.
De oplossing
In de wereld van akoestiek draait het om kennisniveau en kwaliteit van de producten. De markt is gevuld met cowboys en prijsstunters. De oplossing is simpelweg kennisdeling. De markt vullen met waardevolle en relevante content middels een kennisbank, blogs en relevante pagina’s. Door deze content op social media te delen krijg je zowel via social als organisch bereik. Als men de naam AcoustiNorm hoort moet men denken aan kwaliteit en kunde.
Onze analyse leidde tot een oplossing op maat, met focus op het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en online vindbaarheid.
Maatwerk website
AcoustiNorm levert sinds 2017 complete oplossingen voor akoestische problemen in binnenruimtes. Van meting en advies tot productie en plaatsing. AcoustiNorm is een akoestische one-stop-shop. Door de nieuwe navigatiestructuur komen de diensten, producten en de ruimtes waar de oplossingen voor zijn duidelijk en prominent naar voren. Met enkele cases laten we zien hoe AcoustiNorm te werk gaat. Het belangrijkste contactmoment is de telefoon. Daarom hebben we er voor gekozen het telefoonnummer prominent rechtsboven terug te laten komen.
Online aanwezigheid
Een goede website is complementair aan een goede strategie gericht op zoekmachines. Met resultaat. Inmiddels kunnen we zeggen dat AcoustiNorm een indrukwekkende 900% toename in klantcontact heeft. Dat wil zeggen van 12 naar 108 contactmomenten per maand. In slechts een jaar tijd is AcoustiNorm uitgegroeid tot het best vindbare bedrijf in de akoestische branche