Planningstool: SocialPilot
Bij INOMA zijn we dagelijks bezig met Social Media posts voor onze klanten. Het kost veel tijd om dit bij elke platform apart te doen. Daarnaast wil je graag vooruit werken en de posts direct inplannen. Het is niet handig als je dit op elk platform apart moet doen. We zijn op zoek gegaan naar een programma wat in deze behoefte voorziet. Dit hebben we gevonden in SocialPilot.
In deze blog:
Wat is SocialPilot
De laatste jaren is het gebruik van social media toegenomen en wordt hier door bedrijven meer gebruik van gemaakt. Veel platforms hebben grote veranderingen doorgemaakt en dit maakt het soms ook lastig om het makkelijk bij te houden. Een groot voordeel van SocialPilot is dat het je werk een stuk makkelijker maakt en je kunt meer doen in korte tijd. SocialPilot ondersteunt veel socialmediaplatforms, denk hierbij aan Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, Twitter, Pinterest en Youtube. Ideaal, want niet elk kanaal biedt het zelf aan om vooruit te plannen en soms als ze het aanbieden maximaal 2 weken vooruit.
Inbox
Een groot pluspunt voor ons is dat je alle inboxen van de gekoppelde kanalen van onze klanten op één plek hebt. Je hoeft niet meer overal in te loggen om je community management bij te houden. Ideaal, want een snelle reactie is wat klanten tegenwoordig willen.
Kalender
Door de kalender in SocialPilot te gebruiken scheelt je dit een hoop werk en dus tijd. Je kunt namelijk in één oogopslag zien waar er nog gaten zitten en je kunt opvullen met nieuwe content. Ook kun je per dag zien hoeveel posts je in totaal en voor andere hebt gepland, maar je kunt het ook per kanaal of per klant categoriseren.
Content ideeën
Ben je even inspiratieloos of loop je helemaal vast? Dan heeft SocialPilot iets heel handigs. Zij laten namelijk content zien welke bij jou past en geven je verschillende artikelen om te lezen. Of lees jij een goed artikelen en wil je deze op je tijdlijn plaatsen? Met één druk op de knop is dit mogelijk!
Klanten
Maak jij social content voor andere klanten? Dan kun je jouw klanten op verschillende manieren toegang geven tot SocialPilot. Of jij nu wilt dat je klant alleen maar kan kijken naar de geplande post of ook zelf dingen mag plaatsen en veranderen? Dan kun je dit allemaal apart aan vinken als je de uitnodiging maakt voor de klant. Zo kan jouw klant altijd kijken naar de geplande content. Wil jij jouw klant uitnodigen om zich aan te melden bij SocialPilot? Dan is het mogelijk om een uitnodiging te verzenden in jouw huisstijl. Hierdoor kun je jouw huisstijl tot in de puntjes doorvoeren. Als de klant zich heeft aangemeld kun jij bepalen welke kanalen jouw klant te zien krijgt en kun je ook altijd dit veranderen.
Tot slot
Zoals je leest is SocialPilot enorm handig en kan het veel tijd schelen. Natuurlijk zijn er nog andere aanbieders van socialmedia planningtools, maar SocialPilot heeft in onze ogen de beste prijs-kwaliteit verhouding en is erg prettig in gebruik. Denk je na dit te hebben gelezen: “Wat een fijn programma om te gebruiken? Alleen heb ik helemaal geen tijd om mijn social media bij te houden?” We hebben content specialisten die staan te popelen om jou te helpen! Meer informatie nodig? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onderstaande knop.