Twitter gaat met interessante updates komen voor bedrijven. De laatste jaren heeft Twitter veel actieve gebruikers verloren. Het bedrijf is daarom ook druk bezig met nieuwe updates. Bij Twitter zijn ze afgelopen maand druk bezig geweest met handige updates voor het zakelijk gebruik.
In deze blog:
Business tools
- Bedrijfsinformatie:
- Zakelijke locatie: Als jij je locatie hebt ingesteld op je account kunnen mensen met een eenvoudige druk op de knop Google maps, of andere navigatie apps openen en navigeren naar jouw bedrijf.
- Openingstijden: Ideaal, mensen hoeven niet per se meer naar je site toe of te zoeken via een zoekmachine. Voortaan kunnen ze het meteen zien op jouw account!
- Contact: Als je (toekomstige) klanten op de contact knop drukken kunnen ze gelijk kiezen uit bellen, appen, een privé bericht via twitter sturen of mailen.
- De shop spotlight bevat het volgende:
- Overzicht: Hier kun jij al jouw producten in de “spotlight” plaatsen. Je (toekomstige) klanten kunnen scrollen door een carrousel van jouw producten.
- Kopen: Klanten hoeven niet meer naar de website te gaan om jouw product te kopen.
- Mobile app spotlight (nog niet in Nederland te gebruiken, maar deze wordt wel binnenkort verwacht!)
- Je app promoten via je kanaalPromoot met een doorverwijzing naar de AppStore, Android Playstore of in de IOS Playstore. Hierdoor hoeven mensen niet meer te zoeken naar jouw app en hoeven ze minder moeite te doen.
Ze zeggen dat de “spotlight” versie binnenkort wordt vrijgegeven. Alleen een tijdsindicatie is er niet. Maar wij hopen dat dit snel komt!
Vindbaarheid met Google op Twitter
De tweede functie is wellicht minder spannend, maar wij denken dat deze nog meer voor jouw bedrijf biedt dan de vorige functie! Google is namelijk sinds kort gestart met het testen van tweets die relevant zijn voor zoekopdrachten in hun zoekmachine. Dit is een enorme klap in de SEO zoals we die al jaren kennen. Merken kunnen zich hierdoor op de markt zetten met Twitter. Dit is niet alleen relevant voor de grote merken met veel budget, maar ook enorm handig voor de kleine of startende bedrijven. Want bedrijven kunnen zich nu ook deels richten op de juiste content op Twitter in plaats van al het budget te investeren in SEO. Is het echt zo fantastisch als ze roepen? Wij zijn er wat voorzichtig in. Wil je dat tweets op de voorpagina komen? Dan moet die echt duidelijk viraal gaan. Dit is alleen niet zo gemakkelijk en voelt wellicht soms zelfs willekeurig. Het Twitter-algoritme is namelijk toch één van de moeilijkste naast alle andere social mediakanalen. Dit betekent dat je consequent en met hoge kwaliteit content moet tweeten.
Er komen nog veel meer updates aan binnen Twitter voor wat betreft het zakelijk gebruik van Twitter. Denk hierbij aan: specifieke analyses, informatie over toptweets, inzicht in topvolgers, mogelijk maken van productlanceringen en meer gepersonaliseerde ervaringen op basis van je professionele account (maker of bedrijf).
Tot slot
Wij zien wel toekomst in het gebruik van Twitter op zakelijk gebied. Daarom houden wij het ook voor jou goed in de gaten. Heb jij geen zin om je Twitter of andere social mediakanalen bij te houden? Denk er dan eens aan om het uit te besteden. Wij hebben binnen INOMA een team van specialisten klaar staan die zich dagelijks bezighouden met de nieuwste trends en doorvoeren in de gaafste content! Wil jij vrijblijvend informatie? Klik dan op de knop hieronder.