In deze blog:
Mijn naam is Joost Verweijen, 23 jaar oud, en ik woon in het bruisende Veenendaal. Momenteel zit ik in het vierde en laatste jaar van de opleiding Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Amsterdam, en heb ik de kans gekregen om een half jaar lange meewerkstage te lopen bij INOMA. Deze ging in september 2023 van start, dus ik ben al even bezig met het verrichten van voornamelijk digitale ontwerpwerkzaamheden.
Ik houd ervan om lekker actief te zijn en genoeg te bewegen, dus veel van mijn vrije tijd wordt ingevuld door sport. Op woensdag en zaterdag vind je me op het voetbalveld bij DOVO, waar ik al een aantal jaar deel uitmaak van een vriendenteam. Daarnaast speel ik om de paar weken een zaalvoetbal-potje en probeer ik vijf keer per week in de sportschool te staan. In de weekenden spendeer ik graag tijd met mijn vrienden, waarmee ik dan ook met regelmaat een feestje of een festival bezoek.
Vanuit een vacature van een stage voor een CMD-student op de website heb ik contact opgenomen met Daryl via de mail. Al snel kreeg ik een uitnodiging voor een kennismaking terug. Na een interessant en positief gesprek heb ik mijn opties op tafel gelegd en uiteindelijk voor INOMA gekozen als stageplek. De marketing-gerichte visie van INOMA op het gebied van webdesign spreekt me erg aan en biedt me een hoop leermogelijkheden.
Met mijn ervaring in verschillende hoeken van het design-spectrum hoop ik een veelzijdige portie vakkennis te kunnen bieden bij INOMA. In de basis zal mijn stage vooral bestaan uit UX/UI design, oftewel het ontwerpen van websites en het optimaliseren van de gebruikerservaring. Daarnaast heb ik Motion Design, ook wel animatie-ontwerp, bij Daryl geïntroduceerd. Met mijn ervaring op dit gebied hoop ik te inspireren om websites en andere visuele uitingen door middel van bewegende digitale beelden naar een hoger niveau te tillen.
Mijn passie ligt bij digitaal design, en ik hoop me dan ook op dit vlak verder te ontwikkelen. Echter heb ik altijd geambieerd om van alle disciplines in het realisatieproces van digitale interactieve producten een redelijke hoeveelheid kennis op te doen. Tijdens mijn opleiding heb ik al wat kennis op mogen doen op het gebied van development, alleen het dieper ingaan op de marketingkant is nog altijd uitgebleven. Nu is INOMA als online marketingbureau daarvoor natuurlijk de perfecte kennisbron. Ik hoop daarom te leren hoe ik in een ontwerpproces rekening kan houden met online marketing en dit eventueel al kan toepassen, om zo mijn werk en mijn expertise verder te ontwikkelen.
Auteur: Joost Verweijen
Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.