Kennismaken: Daryl Baars

INOMA
Ga terug naar het overzicht

Wie ben je?

Even de feitjes op een rij: Mijn naam is Daryl Baars en ik ben 31 jaartjes jong (of oud, kies zelf maar). Ik heb na mijn middelbare school een poging gedaan voor Docent Beeldende Kunsten aan de kunstacademie in Arnhem (ArteZ). Nadat ik al vlug ontdekte dat dit niet mijn roeping was ben ik na een tussenjaartje Communicatie and Multimedia Design gaan studeren aan de Hogeschool Utrecht.

Laat ik even een cliché er doorheen fietsen. Werken voelt voor mij niet als werken. Ik ben er praktisch iedere dag om 06.30 en ga rond 17.30 naar huis. Als ik naar huis ga zit ik nog steeds vol energie en kijk ik uit naar de volgende dag.

Hoe zien jouw dagen er uit?

Mega divers. Overdag druk met het samenbouwen aan INOMA en mijn andere onderneming. In de avond en weekenden tijd voor mijn gezin (in de vorm van luiers verschonen, flesjes geven, speeltuin, wandelen, dierentuin). Mijn twee grootste hobby’s zijn auto’s en motorfietsen. Auto’s is zelfs zo uit de hand gelopen als hobby dat dit mijn tweede onderneming is geworden, Vehikel Classic Cars. Deze twee hobby’s vertalen zich ook naar een steeds groter wagenpark. Uiteindelijk wil ik een grote collectie auto’s en motoren hebben.

In de toekomst wil ik mij meer gaan verdiepen in psychologie. Ik vind het heerlijk om mensen te analyseren qua lichaamstaal, woordkeuze en zinsopbouw. Maar ook online. Hoe werkt een kleur? Waarom werkt een foto wel en waarom werkt de ene tekst niet en de andere wel? Ik ben van mening dat INOMA als bedrijf nog slimmer wordt hierdoor.

Wat is INOMA voor jou?

INOMA is mijn onderneming. Begonnen met een goede vriend van mij omdat we zagen dat het anders kan in de wereld van online. Bij het overgrote deel van de marketingbureau’s wordt er gekeken naar uren. Veel contact per mail en telefoon en misschien eens per kwartaal een meeting als je een grote klant bent. Wij doen dat anders. Moeten wij teksten schrijven voor een klant? Dan plannen we dat op locatie in. Dan nemen we gelijk een marketeer mee en eventueel een grafisch vormgever. Op locatie, bij de klant waar ze vragen kunnen stellen, waar je gesprekken oppikt en real-time samen aan een bedrijf kunt bouwen. Ik geloof dat dit dé reden is dat wij in zo’n korte tijd zo gigantisch hard zijn gegroeid. Mijn ambitie is om nog verder uit te breiden en mijn teamleden iedere week minimaal de helft op pad te sturen.

Het tweede onderdeel van onze succesformule is dat we klanten opleiden. Wat een klant zelf kan, kan een klant zelf. Wij leiden hen op. Ideaal. Want als het even iets minder goed gaat met de omzet kun je zelf verder bouwen aan je marketing. Hoe chill is dat?

Wat mensen van mij en mijn team kunnen verwachten?

Je doet met ons zaken omdat je omzet groei wilt behalen. Een leuke anekdote die ik pas kreeg van een klant: “wij leggen de rode loper uit voor de klant, maar als ze er vanaf gaan duwen we ze er weer terug op”. In een garage ga je de monteur ook niet vertellen dat je het rechterachterwiel op het dak gemonteerd wilt hebben omdat je het leuk vindt staan. Zo hebben wij ook onze werkmethodes. Klantinbreng is super, we bouwen samen, maar wij zijn wel in de lead. Dus wil je meer omzet halen? Je weet ons te vinden!


Auteur: Marjet Kappelle


Ga terug naar het overzicht

Mis niks!

INOMA
INOMA team