Terug naar het overzicht

Extra gebruiker toevoegen Google Ads: volg deze 6 simpele stappen

Gebruiker toevoegen Google Ads; goed idee! Een extra gebruiker toegang geven tot jouw Google Ads account kan erg handig zijn voor een externe partij, zoals een marketingbureau (wij dus 😉). Om jou te helpen een extra gebruiker toe te voegen aan Google Ads hebben we in 6 gemakkelijke stappen omschreven hoe dit werkt. Hulp nodig bij het opzetten, bijhouden of optimaliseren van jouw Google Ads campagnes? Ook hiervoor staan wij graag voor je klaar!

Stap 1: Inloggen Google Ads

Ga naar de website van Google Ads en log hier in met jouw Google-account dat is gekoppeld aan je Google Ads. Soms ben je automatisch al ingelogd. Dan kun je deze stap overslaan en door naar stap 2.

Stap 2: Tools en instellingen

Wanneer je ingelogd bent in het Google Ads account, kom je uit bij het dashboard. Rechts bovenin staan een aantal icons. Eén daarvan is een moersleutel waar “Tools en instellingen” onder staat. Klik op dit icon.

Google Ads Tools en Instellingen

Stap 3: Toegang en beveiliging

Wanneer je hierop hebt geklikt verschijnt er een uitgebreid menu. Dit menu is ingedeeld in een aantal secties. Voor het toevoegen van een extra gebruiker, ga je onder de sectie “Instellen” naar “Toegang en beveiliging”.

Stap 4: Gebruiker toevoegen Google Ads

Je komt uit bij een overzicht waar alle gebruikers staan die toegang hebben tot jouw Google Ads account. Waarschijnlijk staat alleen jouw mailadres hier, maar wanneer je bij een bedrijf werkt of medewerkers in dienst hebt, kan het zijn dat collega’s hier ook toegang tot hebben. Misschien staat er zelfs nog een vorig marketingbureau tussen. Staan er in deze lijst nog gebruikers die hier niet (meer) horen? Verwijder dan deze gebruikers. Zo houd je ten alle tijden overzicht. Wanneer je de ‘lijst’ hebt doorlopen, is het tijd om een gebruiker toe te voegen aan Google Ads. Hiervoor klik je op het blauwe rondje met het plusje erin.

Vul vervolgens het e-mailadres in dat de extra gebruiker of partij aan jou heeft doorgegeven. Kies daarna welke rechten jij deze gebruiker geeft voor Google Ads. Is het alleen om mee te kijken? Kies dan voor Alleen-lezen. Is het een partij die ook daadwerkelijk de Google Ads campagnes gaat draaien? Kies dan altijd voor Beheerder. Aan de hand van een mooi overzicht zie je altijd welke rechten jij verleent aan de extra gebruiker voor Google Ads.

Stap 5: Uitnodiging verzenden

Alles ingevuld? Super! De laatste stap voor een gebruiker toevoegen aan Google Ads zit er voor jou bijna op. Het is nu alleen nog een kwestie van de “Uitnodiging verzenden”. De extra gebruiker krijgt hier een mail over om deze te accepteren.

Stap 6: Wachten op bevestiging

Je ziet na het verzenden van de uitnodiging een melding met “Uitnodiging in behandeling”. Dit betekent dat de extra gebruiker deze nog moet bevestigen. Soms kan het handig zijn om de gebruiker een mail of berichtje te sturen dat jij dit hebt gedaan. Wanneer mensen niet op de hoogte zijn, kan dit spam lijken.

Laat INOMA extra gebruiker toevoegen Google Ads

Wat leuk dat wij voor jou aan de slag mogen met jouw Google Ads! Om INOMA toe te voegen aan jouw Google Ads-account doorloop je bovenstaande stappen. Als het goed is heb jij van ons een e-mailadres ontvangen welke jij hiervoor mag gebruiken. Wanneer het ons is gelukt om toegang te krijgen via jou, ontvang je van ons een bevestiging per mail. Kun jij wel wat hulp bij jouw Google Ads campagnes? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Neem vandaag nog contact met ons op en kijk wat wij voor je kunnen betekenen.

Neem contact op
Terug naar het overzicht
INOMA

Zien we jou snel?

Onze aanpak is eigenwijs, met een proactieve houding en bewezen resultaten als fundament. We duiken diep in jouw markt, combineren kennis met kunde en bieden op maat gemaakte oplossingen voor jouw specifieke marketingvraagstuk. Daarbij willen we niet alleen jouw doelen behalen maar deze overtreffen. Kies je voor INOMA, dan kies je voor groei!

Maak een afspraak

INOMA - parkeren

Marketingadvies

Kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Niks missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.